söndag 18 oktober 2009

Känslor.

På senaste tiden har jag tänkt mycket på känslor. Mina känslor är inte alltid som andras. Andras är inte alltid som dina. Dina är inte alltid som de flestas. De flestas är inte riktigt som varken dina eller mina eller som de andras. För allas är olika. Men vänligen låtsas att så inte är fallet. Var glad när du ska. Ledsen när du bör. Arg om du måste, men i så fall inte för länge. Var inte sur. Det är oattraktivt. Och det är viktigt att vara attraktiv, det vet vi ju alla. Behöver jag ens konstatera det? Lät jag irriterad nu? Det var inte meningen. Jag är på ett lagom humör just nu, bara det.



Men egentligen. De fina känslorna känns ännu finare om de blandas upp med en och annan ful. Man kan väl inte gå runt och vara glad hela tiden? Skulle man då någonsin vara glad på riktigt? Skulle det någonsin spritta i kroppen av glädje om det inte kröp i den av ilska eller obehag ibland? Det kan man fundera på. Eller så kan man äta en banan.

5 kommentarer:

Sanna Jägerstedt sa...

Åh, jag vill ha din teckning!!! Du är så bra tjejen!!

Unknown sa...

samma som ovan.
plus-jag gillar bananer.
plus,vi ska ses på torsdag=WHIIIIIIIIII=)!!!
hihihi,fint inlägg som alltid darling,du funderar på så bra saker,thats what makes me love you=)!!
bland myyyycket annat=)..

vinternoll8 sa...

bananer är goda om man får dem i en fruktsallad med grädde, annars är de mest bara ett måste.

känslor är allt, passion är härligt. bara med riktigt goda vänner får man se både topparna och dalarna och det kvittot är mycket värt.

kärlek till dig kära kusin!

L sa...

fint ritat o bra skrivit!

enannie sa...

Tack, va fina ni är. <3