torsdag 16 juli 2009

Pärlplattekupp i bilder.

Sådärja. Planen som jag varit lite hemlighetsfull (?) med har nu genomförts. Åtminstone del ett; montering av pärlkompisar på samtliga av spårvagn åttas hållplatser. Jag vill berätta om det i bilder. Inte säga för mycket, skriva på näsan så där ni vet. Som jag inte gillar. Kanske gör jag det senare, skriver på näsan, men inte nu. Bilderna får tala... Detta är ett urval av hållplatserna, hade blivit lite väl långrandigt inlägg med samtliga representerade, visst? (Klicka på bilderna för att se större.)


Några av pärlkompisarna som var redo att komma ut.


Påbörjade limmandet på target no 1, Angered centrum.


Han var den första att bosätta sig.


Angered centrum. En annan pärlplattekompis fick känna på lite stjärnglans.


Hammarkullen.


Hjällbo. Susannes hållplats, så den här är till henne. Och till alla andra, men mest henne.


Redbergsplatsen. "Du är viktig"


Olskrokstorget. "Vems behov är det du uppfyller?"


Korsvägen. "Varför blir kvinnor så ofta disk-kvalificerade?"


Skägg och klänning. Gissa platsen.


Under några timmar på natten gick inga vagnar. Så vi gick hem till min fina medhjälpare E. Vi åt. Och jag gjorde fler pratbubblor.


Och så dansade vi. För att hålla ångan uppe.


Sahlgrenska i ottan och snart börjar vårt samhälles hjältar sina morgonpass, sjuksköterskorna.


Botaniska trädgården. "Är det fortfarande vitaminer i frukt om jag doppar dem i choklad?"


Botaniska trädgården.


Marklandsgatan i tidig otta. "Av allt man kan tro på... varför inte tro på dig själv?"


Sliten marodör med efterlängtat kaffe från 7-eleven som äntligen öppnade efter en natt av kaffebrist. Det var en stor stund och jag försökte le, men jag hade glömt hur man gjorde.


Musikvägen.


Axel Dahlströms torg.


Lantmilsgatan. "Blir du också tyst ibland efter Rapport?"


Nymilsgatan.


Nymilsgatan.


Medicinaregatan. "Måste man ha åsikter om allt? Vad tycker du?"


"Är jag hysterisk - eller är det bara världen?"


Chalmers. "Lyssna - kanske försöker någon berätta något för dig"

Det var det för nu. Jag tänkte skriva mer en annan gång om tankarna (och folks reaktioner) kring detta... Just nu nöjer jag mig med att ha befolkat samtliga av linje åttas hållplatser med mina små pärlmedspelare, om så bara för en stund.

Och Emma... Tack! Tack för att du hjälpte mig i typ två dygn med denna montering. För att du åkte spårvagn med mig, väntade på hållplatser med mig, missade hållplatser med mig, dansade bort trötthet med mig, skrattade bort timmar med mig... Tack för att du är du och för att vi är vi. Utan dig skulle jag bara vara jag och utan ett vi med dig vill jag inte vara jag. Så är det med det.

11 kommentarer:

Johan sa...

Jag tror, utan överdrift, att det här inlägget är det som gjort mig på bäst humör sen nyårsskiftet - alla bloggar alla kategorier.

Man vill åka åttan direkt (om jag kunde så skulle jag), bara för att få se pärlfigurerna och deras meddelanden. Absolut charmant maximus.

Tack för det här fina!

E sa...

löv it,löv dig,löv oss.
kan knappt säga mer.
så stolt över dig,och oss.
och hade det så kul så kul.
nöjd med oss och våra framtida planer,nöjd med din insats.
och tack för dina fiiina rader om mig,värmde värmde värmde min älsk.
i bloggen i mitt huvud skriver jag lika fina ord om dig fina underbara.
ska bete mig nu,men ska kolla nogrannare sen och så.
iaf,fint.

Henning sa...

hej, tack för uppskattningen (på min blogg). Jag tycker om dina pärlbilder. Fortsätt pryda stan, synd för mig att det inte är min stad. Fint torn längre ner, jag tror du kommer gå åt det håll du vill om du fortsätter försöka. Keep it up!

Anonym sa...

Helt underbart, fucking fabulous! Det är så bra tycker jag :) Ni ha verkligen slitit du och E. Ha du fått många reaktioner på stan? Jag tycker (oxå) du/ni ska starta en egen hemsida med denna grej :)

KR

Fredrik Jonsson sa...

Så bra!!! man kan se din skapar gläjde i det du håller på med. Kanske lite inslag av en och annan busunge också :)

Pysselninja sa...

Hej Annie!

Vilka fantastiska saker du gör!
Jag blir tokpepp och inspirerad att göra ännu fler pärlor och dekorera som en tok (:
Hur sätter du upp dina?
Är det något slags spackel-lim, eller?
Jag har testat lite olika grejer, dubbelhäftande tejp på pärlor som sätts upp på tåg och bussar osv, och olika sorters lim utomhus.
Men det är inte alltid grejerna får sitta kvar. (Ibland rasar de nog ner också...)
Vilket lim skulle du rekomendera? (:

Åh, jag vill bara ge mig ut nu, bums på en gång och sätta igång! :D

kram kram kram!
/Pysselninjan

Anonym sa...

åh vilken inspiration du är! jag ska verkligen göra nåt liknande, sprida lite kärlek!

Anonym sa...

Fröken public motivator från Götet!

Keep up the good work, speciellt i Lärjedalen och Gunnared som behöver det så väl :)

Agnes sa...

Åh så undebart.Bara så..bra!

Nathalie - Fotoblogg sa...

Det här var sjukt ascoolt och jätteinspirerande! Jag önskar bara att jag hittar sådana där små pärlgubbar i STHLM en dag för det skulle verkligen göra mig jätteglad.

Fredrik sa...

Jag älskar er!