fredag 16 oktober 2009

Fredag igen. Känn dig inte välkommen, dag.

Ännu ett läckert fredagsblogginlägg à la obligatorique presenteras enligt nedan.

* Levande beskrivning av min process: Det går åt helvete med mitt projekt.
* Parallell till min framtida roll som lärare: Jag kommer ibland att känna att jag inte räcker till, och den känslan är åt helvete.
* Koppling till omvärlden: Världen är åt helvete.
* Och så lite fakta på detta: Ordet helvete kommer av ordet Hel, det fornnordiska dödsriket, plus ordet vite, som betyder straff. Se länk för mer information: http://sv.wikipedia.org/wiki/Helvete
Wikipedia är ju för övrigt en bra, tillförlitlig källa som vi alla med fördel ständigt bör referera till.


Mvh
mina lärares mardrömselev?
(Men vänligen minns då att jag är trevlig och driven ibland också. Men den här uppgiften... och jag. Har en personkemi som känns som citrondroppar i ett infekterar sår, snarare än balsam i ett trassligt hår. Puss hej.)

3 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

okej?
Det går åt helvete BRA då är det iallafall på väg åt något håll. det står inte stilla. Är det motivationen eller platsen som är så Hell? Är kraven på att det skall bli ascoolt projekt superhöga. Jag känner att mitt projekt är astöntigt och folk bara säger ååå vad vackert. Det leder mig inte framåt direkt. Jag har inte fått ett ord kritik från någon lärare, så jag har ingen anning var man står. Jag tror att man bara skall flyta med och den dag det är dags för redovisning. Då blev det som det blev. /Dr Fredrik

Åsa Vildblomma sa...

du är da blogg-queen! dessutom kommer ditt projekt bli skitbra i slutändan, och jag skulle gärna ha dig som lärare!

Maria sa...

SPEL A VS MP
Du har gått upp på nästa level i frustration/arg, det är bra. Ledtråd: På den här banan ska du använda din ilska. För att övervinna monstret projekt måste du använda dig av all din ilska och banka skiten ur honom. Du får ta och sikta in dig på en bit i taget och tillslut har du gjort något nytt av monstret projekt. Om inte plan A skulle gå helt åt skogen kommer plan B definitivt att fungera. Du kommer få det hemliga vapnet vilket du kan spränga monstret projekt i tusen bitar med. Men för att du ska kunna få det hemliga vapnet måste du motivera varför du ska spränga monster projekt i tusen bitar.
Jag tror på dig, du klarar det här hur det än slutar.Lycka till!