lördag 21 november 2009

Andra Världar

Mjellby Konstmuseum visas nu utställningen Andra Världar, vilket fräsiga Fredrik gjorde mig uppmärksam på inför min Halmstadvisit. Därigenom guldkantades min och mammas weekend med fantastiskheter från nio konstnärer som gått ihop och gjort en utställning kring drömmar, sagor, utopier och alternativa upplevelser av verkligheten.

Behöver jag ens säga att minisar på skärm inte gör bilderna nedan rättvisa? -Nä, jag trodde väl inte det. Se nedanstående som vykort från en semesterort, en vink men fan inte en upplevelse. (Åk dit!)


Helena Blomqvist


Lovisa Ringborg


Lina Jaros

2 kommentarer:

Fredrik Jonsson sa...

Haloj Fräsiga fredrik här! Snällt att ni examensstudenter sänker till vår nivå och tilltalar oss..:) Kul att du tog dig tid för ett besök på utställningen. Det kändes som om allt där passade in på allt det vi gör på HDK. Kul att se andra influenser. Visst var de stora fotografierna härliga i rätt storlek. Gött mos Halmsta äger!!

Unknown sa...

ooh mjellby!!ej att underskatta,dom har ofta fantastiska utställningar där tycker jag!fast nu va det iofs flera år sen jag var där sist...men ändå=)...du plus jag plus någon form av kulturell aktivitet en vacker dag inom överskådlig framtid maybe=)?
pusssss!!