torsdag 11 juni 2009

Idag var jag en tönt.

Så fort någon frågade mig något om hur det gick med mitt bygge, vad jag gjorde eller hur jag tänkte så svarade jag ungefär "Jag vet inte, vad tycker du?"

Min regel för dagen var nämligen: Prata inte om ditt arbete med någon, och ta in andra i arbetet.

Jag tolkade det som att helt sonika knipa käft om mina tankar och planer, och i stället motvilligt rådfråga andra. Stundom undvek jag kontakt med de andra speldeltagarna, eftersom jag inte ville ha deras frågor och därmed tips till en till synes vilsen och fastkörd själ. Jag ansträngde mig därför väl för att se lite extra full i färd och koncentrerad ut. Jag tyckte det var svårt när andra kom fram till mig och ställde direkta frågor som "Hur har du tänkt med den här delen?", "Hade du tänkt ha riktigt vatten där i vad som ser ut som en pool, är det en pool?" Jag svarade som om jag vore en lam liten fjant helt utan vare sig tanke eller handlingskraft. Det kunde låta "Ja, jag vet inte... Alltså, det är så svårt. Jag vet inte hur jag ska göra, så jag bara gör... Men vad tycker du? Vad tänker du när du ser det här?"

Öh! Nagla mig fast i min egen arm för att inte få ett bryt över min egen mesighet.

Inombords: "För i helvettes jävla fan gå härifrån så jag slipper spela menlös jag pallar inte låtsas, men jag ska inte avslöja mitt uppdrag, du ska inte ens misstänka vad jag har, men jag ska inte fuska, inte svara, låt mig vara, ja det är en pool och ja det ska vara vatten och precis såhär har jag tänkt mig jag har värsta visionen faktiskt, in i minsta detalj, nu ska jag göra såhär därför att och sen tänkte jag bygga på med det här eftersom det kommer bli så bra, och jaha så tycker du, det tycker inte jag men okej jag måste ju ta till mig det du säger antar jag,
gah!"

Det var en frustrerande roll. Mer eggande roll verkade argbiggorna H & L i hörnet ha. Det frästes och västes och jag drogs fascinerad ditåt. Som en avundsjuk (självklart mesig) åskådare satt jag där och fick plötsligt av K orden "Jamen du behöver väl ingen lapp för att vara en bitch, Annie." -Roarr! Så hon tillhörde också catfightinstruktionsgänget, tänkte jag. När det sedan kl. 15 var dags att avslöja våra uppgifter/roller visade det sig. "Att få in en dagstidning i mitt bygge" avslöjade hon.

(Till alla er med specialkunskaper i att inte fatta: Hon menade inte så. Jag tyckte bara det var kul. För att jag är en torris.)

Med själva byggandet gick det framåt. K-rauta hade grejerna jag ville ha och sen det var roligt att dona. Tejpa, limma, vika, såga, nysa, plasta, spraya. Bra dag i bubblan, dålig dag utanför.


Jag brunsprayade frigolithus för att få dem att se skitiga och flammiga ut. Dock vill jag inte ha mig själv that way, så jag plastade in mig.


Ordentligt.

Inga kommentarer: