tisdag 16 juni 2009

En jävligt tråkig redogörelse, bara det.

Hej dagboken.

Jag har tappat sugen. Därför tänker jag riktigt anstränga mig för att skriva ett skittråkigt inlägg idag, helt i harmoni med mitt astråkiga sinnestillstånd.

På dagens kort stod det "Bedöm alla andra utifrån bedömningsmatrisen, och dela ut denna." Fuck it, tänkte jag och behövde inte ens anstränga mig för att leva ut fredagens kort som jag ju hade "sparat" till idag. "Upprepa gång på gång inför alla att du tänker strunta i dagens kort." löd nämligen fredagens kort. Man kan säga att "Jag tänker inte göra dagens kort" blev lite av ett mantra under dagens första timmar. Tills L avslöjade att hennes kort tillät henne att sätta upp en ny regel för alla. Efter lite om och men så blev den precis som jag ville ha den; "Du får byta kort med en annan spelare, men max en gång om dagen och utan att i förväg avslöja vad ni har." (Hehe.) Jag bytte lyriskt med min granne M, vilket gjorde att jag fick den nya instruktionen "Välj ut det du är mest nöjd med och ge bort det." Surt, men way trevligare än originalkortet ändå. Motvilligt gav jag bort mitt älskade hav som tagit både tid, svett och pengar att göra. Jag förhandlade så att det kommer att ligga kvar på samma plats, men det "tillhör" numera J vilket tydliggörs med en nydragen, ilsket röd tejp. J var nästan övernaturligt lättövertalad och nöjd över att ta över kontinentsbiten. Jag anar en uggla.

Min favoritfärg är svart.
Min favoritmat är potatis.
Mina intressen är snö.
Mitt stjärntecken är fisk.

Hejdå från Annie.


Satellitbild från balkongen.

Inga kommentarer: