söndag 13 december 2009

"Mitt Göteborg", tack.

I en bra blogg hittade jag en bra länk till en spännande utställning.

"Mitt Stockholm" är titeln och utställningen finns på Galleri Kontrast i vår huvudstad. Den börjar med tomma ramar och så får människor komma dit med sina bilder av sitt Stockholm. Kanske blir de inramade, blir del av utställningen. Förstår ni hur fint? Spännande. En stad ur befolkningens ögon. Kanske är det rentav värt en tripp till den vackra, fula staden där jag bodde i två år? Jag skulle verkligen vilja se hur människor känner för det Stockholm som är deras, men som aldrig var mitt.

Om jag bara hade tid... Denna eviga skitaspekt som sätter timmerstockar i hjulet som kallas liv.

Jag instämmer i den braiga bloggarens önskan om att något liknande skulle komma till Göteborg. Instämmer så hårt att jag nästan ramlar av min stol.

Åh, vad jag älskar interaktiv gestaltning. Och ordet Hejdå.

1 kommentar:

Johan sa...

Vi kunde väcka idén hos nåt lokalt galleri kanske. Funkar det i Stockholm funkar det i Göteborg. Idén är ju fantastisk.

(btw, kom mailet fram?)